Prije svega, što su impulsne kupnje? Možemo ih definirati kao kupnju bilo koje stvari koja nije bila predviđena u budžetu. Bilo da je riječ o nečemu što bi osoba svejedno kupila, ali ju je neka iznenadna akcija privukla da to uzme u većoj količini od potrebne ili dok još nije nužno, ili o nečemu što je potpuno bespotrebno, ako nije unaprijed planirano može se smatrati impulsnom kupnjom.

Predviđa se kako Amerikanci na impulsne kupnje troše preko 2.000 dolara godišnje, što nije nimalo zanemariv iznos, a trgovine su danas strukturirane na način da omoguće što više impulsnih kupnji. Dobro nam je poznat slijed voće – mliječni proizvodi – meso – pekara – smrznuti proizvodi, sa svime ostalim između, kako je uz varijacije raspoređena većina trgovina danas, tako da dok uzmemo esencijalne stvari prođemo uz što više proizvoda koji nam nisu nužni i vjerojatno ih nemamo na spisku za kupovinu, ali ovaj čips danas izgleda tako dobro… I tako se u košarici uz 5 stvari s liste nađe još barem 4 koje smo uzeli potpuno impulsno.

Stoga se znatno ulaže u brendiranje polica u trgovinama, in-store promocije i ostale načine privlačenja pažnje kupaca. Međutim, navike kupaca su se promijenile. Hrvatska je upravo ušla u još jedan lockdown, a odlasci u trgovinu već dugo su se za neke od bezbrižnog istraživanja polica pretvorili u odlazak po samo ono najnužnije uz stalno osvrtanje oko sebe i brige o sigurnosnim mjerama.

Uz to, u trgovine se ide sv