Blagajnica hoće ići na more, ali ima li za COVID test? Vremena su se promijenila i umjesto raspravljanja o tome tko ostavlja najviše ”manče” i što ponuditi osim mora i sunca, u fokusu je prošle godine bilo pitanje: hoće li sezone uopće biti? Sezone je prošle godine ipak bilo, a pokazala se boljom od očekivane i na razinama od otprilike 60% u odnosu na prošlu. Barem u ljetnim mjesecima, dok je predsezona bila gotovo nepostojeća.

 

Prošle godine lockdownom je obuzdano širenje virusa, a podignut je netom prije početka sezone. Iako su se pojavom drugog vala pojavili kritičari koji su rekli da lockdownom zapravo nismo napravili ništa, pitanje je kakve bi brojke bilo da je Hrvatska doživjela sudbinu nekih opuštenijih zemalja, kad znamo da je sigurnost prošle godine bio jedan od najvažnijih kriterija prilikom putovanja.

Sezona se još jednom bliži, a ove godine iz lockdowna izlazimo nešto ranije, već u ožujku. Ove godine u priču se umiješalo i cjepivo, ali i puno veća spremnost svih zemalja na novu situaciju. U nastavku donosimo pregled tri velika istraživanja o turističkim planovima za 2021. godinu i značenju toga za hrvatski turizam.

Trivago: potrošači bi se odrekli ušteđevine i posla da bi ponovo putovali

Globalna platforma za pretraživanje smještaja trivago u siječnju je provela istraživanje na 2.000 odraslih iz SAD-a i Velike Britanije. Iako su pitanja postavljena bila u malo neozbiljnom tonu, mnogo otkrivaju o osjećajima vezanim uz putovanja ove godine.

Većina kaže da razmišljajući o svom prvom putovanju ove godine osjeća uzbuđeno i sretno, što je potkrijepljeno time i da bi se 25% odreklo ušteđevine kad bi mogli krenuti na put odmah sad, a oko 40% ispitanika odreklo bi se i seksa na godinu dana kad bi to značilo da mogu već danas pakirati kofere!

Istraživanje mnogo govori o važnosti putovanja kao oblika brige o sebi pa se 80% ispitanika slaže da im je to ključan faktor u kvaliteti života, a isto toliko i da je nemogućnost putovanja jedna od najgorih posljedica pandemije.

Zanimljiv podatak iz istraživanja je da je mnogo ljudi u nedostatku putovanja i redovnih aktivnosti krenulo otkrivati nove hobije, i pronašlo strast u novim hobijima, te otprilike dvije trećine njih vjeruje da će odabrati odmor povezan s novim hobijem. Možda je to prilika za obogaćivanjem ponude