Oglašavanje nije samo utrka za brojkama. Da, impresije i cijena po impresiji su važni, ali postoje i bitne kvalitativne razlike u oglašavanju. Kupci će drugačije doživjeti istu oglašivačku poruku ako je prezentirana na billboardu, putem digitalnog oglasa ili na hodajućoj reklami. U prijevodu – medij je dio poruke. Potrebno je dakle sagledati temeljne razlike između medija kako bi se pronašao optimalan način izvedbe određene kampanje.

Online vs offline

Živimo u digitalnom svijetu – toliko je jasno. Korištenje ekrana u neprestanom je porastu, pa se nameće intuitivni zaključak – najučinkovitije je oglašavati digitalnim putem! Ali je li to baš tako? Ne ako pitamo one koje i treba pitati, a to je ciljana publika. Generalno gledajući, ljudi znatno više preferiraju offline medije oglašavanja od online.

Razlog tome je jednostavan – online oglasi često su preintruzivni. Prisjetite se samo trenutka kad je Vašu omiljenu pjesmu prekinuo video oglas za novu pastu za zube koji niste mogli preskočiti – impresija je tu, ali koliko je ona uistinu vrijedna ako stvara negativnu asocijaciju? Tu je također i pitanje privatnosti koje je sve aktualnije u oglašavanju danas, a većina korisnika nerado dijeli svoje podatke putem kolačića, te osjećaju kako su strogo targetirani oglasi na neki način napad na njihovu privatnost.

Offline oglašavanje izbjegava sve te probleme, a uz to može biti jednako mjerljivo, iako su mogućnosti targetiranja ponešto ograničene. Međutim, kad je riječ o cijeni po impresiji, i dalje je izrazito isplativo, a možete biti sigurniji da su impresije kvalitetnije zbog već spomenute veće preferencije. Ipak, nije sav online sadržaj negativno percipiran – influencer marketing doživljava sve veći porast i najviše se preferira od svih online vrsta oglašavanja.

A gdje su tu TV i radio?

Kad je riječ o TV i radio reklamama, najveća zamjerka je njihova repetitivnost, kao i mogućnost lakog izbjegavanja jednostavnim prebacivanjem programa ili stanice. Ipak, smatraju se pouzdanim, a zbog često visoke razine kvalitete koja se ulaže u takvo oglašavanje percipiraju se i zanimljivim, ali vrijedi pravilo – manje je više.

Potrošači vs oglašivači

Nastavno na razliku između offline i online medija, možemo sagledati i koje medije preferiraju krajnji korisnici, a koje oglašivači koji odabiru medij na kojem će se poruka prikazivati. Vjerojatno ste pretpostavili s obzirom na to da ste i sami u ovoj industriji – oglašivači najviše preferiraju upravo online video oglase, TV oglase i oglase na društvenim mrežama, a potrošači OOH oglase i sponzorirane događaje. Logično je to ako se uzme u obzir pozicija s koje promatraju obje strane – potrošači žele neometano iskustvo surfanja i gledanja, a oglašivačima je ipak najlakše prikazati konkretne brojke i klikove nadređenima od pažljivog planiranja OOH kampanja.

Ipak, ako ovo istraživanje išta govori, to je da se dobro ponekad zapitati koliko su naši oglasi učinkoviti i na trenutak se odmaknuti od brojki. Zapitati se što moja ciljana publika želi vidjeti, i u kojem obliku.

A što s Hodajućim reklamama?

Ako je medij dio poruke, kakvu onda poruku šalju Hodajuće reklame? Kao OOH medij, Hodajuće reklame imaju sve prednosti istaknute u ovom istraživanju – preferiran su način oglašavanja kod kupaca i kupci imaju više povjerenja u poruke primljene putem ovog medija. Ali uz to, s Hodajućim reklamama Vaša poruka ima lice i osmijeh, kao i dozu izravne interakcije koju nijedan drugi medij nema.