Oglašavanje nije samo utrka za brojkama. Da, impresije i cijena po impresiji su važni, ali postoje i bitne kvalitativne razlike u oglašavanju. Kupci će drugačije doživjeti istu oglašivačku poruku ako je prezentirana na billboardu, putem digitalnog oglasa ili na hodajućoj reklami. U prijevodu – medij je dio poruke. Potrebno je dakle sagledati temeljne razlike između medija kako bi se pronašao optimalan način izvedbe određene kampanje.

Online vs offline

Živimo u digitalnom svijetu – toliko je jasno. Korištenje ekrana u neprestanom je porastu, pa se nameće intuitivni zaključak – najučinkovitije je oglašavati digitalnim putem! Ali je li to baš tako? Ne ako pitamo one koje i treba pitati, a to je ciljana publika. Generalno gledajući, ljudi znatno više preferiraju offline medije oglašavanja od online.

Razlog tome je jednostavan – online oglasi često su preintruzivni. Prisjetite se samo trenutka kad je Vašu omiljenu pjesmu prekinuo video oglas za novu pastu za zube koji niste mogli preskočiti – impresija je tu, ali koliko je ona uistinu vrijedna ako stvara negativnu asocijaciju? Tu je također i pitanje privatnosti koje je sve aktualnije u oglašavanju danas, a većina korisnika nerado dijeli svoje podatke putem kolačića, te osjećaju kako su strogo targetirani oglasi na neki način napad na njihovu privatnost.

Offline oglašavanje izbjegava sve te probleme, a uz to može biti jednako mjerljivo, iako su mogućnosti targetiranja ponešto ograničene. Međutim, kad je riječ o cijeni po impresiji, i dalje je izrazito isplativo, a možete biti sigurniji da su impresije kvalitetnije zbog već spomenute veće preferencije. Ipak, nije sav online sadržaj negativno percipiran – influencer marketing doživljava sve veći porast i najviše se preferira od svih online vrsta oglašavanja.

A gdje su tu TV i radio?

Kad je riječ o TV i radio reklamama, najveća zamjerka je njihova repetitivnost, kao i mogućnost lakog izbjegavanja jednostavnim prebacivanjem programa ili stanice. Ipak, smatraju se pouzdanim, a zbog često visoke razine kvalitete koja se ulaže u takvo oglašavanje percipiraju se i zanimljivim, ali vrijedi pravilo – manje je više.