Stigla nam je i veljača, popularno zvana mjesecom ljubavi (u sjajnom marketinškom pokušaju da se poveća potrošnja kroz duži period), naravno, zbog Valentinova. Praznika ljubavi za koji mnogi koriste priliku kako bi iskazali svojim partnerima koliko im znače, dok drugi ipak viču kako je riječ o odurnoj komercijalizaciji ljubavi. Dapače, nekad nam se čini kao da su ti komentari sve glasniji iz godine u godinu, ali kao što ne laže ni srce, ne lažu ni brojke!

Ljubav je u porastu!

Pregledom trendova na tržištu, dalo bi se zaključiti kako živimo u svijetu punom ljubavi! Iz godine u godinu sve više raste ”ljubavna ekonomija”, čak pet puta brže od svjetske ekonomije, a od 2017. je potrošnja za Valentinovo rasla 17%.

Kad je riječ o Hrvatskoj, podaci pokazuju kako je u odnosu na 2017. potrošnja u tjednu prije Dana zaljubljenih porasla za 45%, a ukupni broj transakcija za 68%. Rastu sve kategorije karakteristične za Valentinovo, pa je u protekle tri godine broj transakcija u restoranima porastao za 57%, potrošnja na nakit za 65%, a za čak 92% se povećala potrošnja na cvijeće.

Kako pokazujemo ljubav?

Ako gledamo što se točno poklanja za Valentinovo, svi svjetski trendovi govore jednu stvar: doživljaji se preferiraju u odnosu na tradicionalne darove. Sve je više kupaca koji će svojoj voljenoj osobi priuštiti večeru u restoranu (33%) ili odmor u hotelu (28%). Naravno, istraživanja su rađena u ”normalnim” uvjetima, a u