Bliži nam se Božić, što znači da smo već duboko ušli u period božićnih reklama. Iako će kupci povremeno zakolutati očima kad ugledaju prve božićne reklame već u listopadu te još neko vrijeme izbjegavati božićne slatkiše na policama, one su izrazito važne za uvođenje u blagdanski duh kroz studeni i prosinac. Poznato je kako se pojedine krenu pripremati već u sedmom mjesecu, a u nastavku donosimo nekoliko savjeta za reklame koje „ostaju u sjećanju što nikad’ neće proć’!“

Što čini dobru božićnu reklamu

Emocionalna reakcija

Božić je vrijeme ljubavi, obitelji, zajedništva, darivanja, a sve to mora biti sadržano i u oglašavanju. Kupci će najbolje reagirati na reklamu koja kod njih izaziva pozitivne emocije. To naravno vrijedi neovisno o dobu godine, ali posebice za vrijeme ovako emocionalno nabijenog razdoblja. Zašto je tomu tako krije se malo ispod površine, točnije u našem nesvjesnom procesiranju. Iako se ljudi vole smatrati izrazito racionalnima, u velikoj mjeri djelujemo na temelju asocijacija, a ukoliko reklama kod nas izazove pozitivne emocije, te emocije krenut ćemo vezati uz brend i više ćemo ga preferirati. Upravo zato nostalgija je jedan od najjačih alata za božićne reklame, a izazivanja emocija neophodno je za uspjeh.

Izbjegnite komercijalno

Da, blagdani su vrijeme izrazito visoke potrošnje u odnosu na godišnji prosjek. Da, ljudi će zasigurno kupovati božićne poklone i krajnji cilj vaše reklame je prodaja. Svi to znamo, ali vaši kupci ne žele biti svjesni toga. Sve više je zastupljena percepcija kako je Božić postao pretjerano komercijaliziran praznik, a naglašavanjem samo ponuda ili samo uživanja u proizvodima, koliko god dobre te ponude bile ili koliko god proizvod bio korišten za blagdane, trgnut će kupce iz božićnog duha i postići kontraefekt. Umjesto toga, ovu priliku iskoristite da iskažete vrijednosti brenda, pružite im komunikaciju kakvu očekuju od vas, a uvijek je dobro poslužiti se humorom. Stavite fokus na vaše kupce, a ne na vaše proizvode.