U članku pod radnim naslovom: ”vidi ovog gdje je stavio oglas” donosimo neka razmatranja o oglašavanju u blizini konkurencije – kad, kako i je li to uopće prikladno? Ali prvo, pričica o jednom od najpoznatijih rivalstava u svijetu oglašavanja.

Kraljevi burgera

Naravno, riječ je o vječnom sukobu između Burger Kinga i McDonald’sa. Bez obzira na vaše preferencije, jedna stvar je sigurna – zabavno je gledati njihove međusobne ratove! Burger King je u svakom slučaju podigao oglašavanje u blizini konkurencije na najviši level. Svojom akcijom The Whopper Detour prije nekoliko godina, Burger King masovno je dijelio svojim kupcima kupone za Whopper za 1 cent – ali samo ako dođu u krug od 600 metara od McDonald’sa! S obzirom na to da je McDonald’sa dvostruko više od Burger King-ovih poslovnica, kampanja je imala sjajne rezultate i ublažila McDonald’sovu brojčanu nadmoć.

Prednosti

Naravno, nije dovoljno reći da to rade veliki igrači kao razlog zašto bi trebali oglašavati u blizini konkurencije. Prije svega, logična prednost je ta da ako vam naum uspije, ne samo da dobivate nove kupce, nego postižete i veći udio na tržištu direktnim oduzimanjem kupaca konkurenciji. Međutim, najveća prednost je što konkurencija najčešće ima ciljanu publiku najsličniju vašoj, stoga će oglas u blizini poslovnice vjerojatno zahvatiti upravo onu publiku do koje želite doprijeti. Ostalo je na vama.

Vidi ovog gdje je stavio oglas

Vraćamo se na poantu članka: kako dovesti konkurenciju do ovog nezgodnog usklika i zadati im muke. Naravno, nije potrebno čak ni ići toliko otvoreno i drsko kao Burger King, a ne treba ići ni bezglavo.

Ako već oglašavate u blizini konkurencije, morate imati izvrstan razlog za to. Možda ste znatno jeftiniji ili imate izvrsnu kratkotrajnu akciju pa ćete navesti kupce na ”detour”, možda nudite neki ekskluzivan proizvod, a možda vjerujete (ili znate) da je kod vas bolja kvaliteta usluge. Kako god bilo, kupci moraju imati jasan CTA iz kojeg se može iščitati prednost za njih.

Kad je riječ o samom oglasu, vizual treba biti jednostavan i jasan, a poželjno je poruku prenijeti u 6-7 riječi ako je moguće. Također, važan aspekt je i jasno brendiranje na plakatu te korištenje boja specifičnih za brend, kako bi se postigla što veća diferencijacija od konkurencije (koja je u ovim uvjetima bliže nego ikad!) i veći brand awareness.

Zaključno

Ako ste isplanirali kampanju koja odgovara svim navedenim uvjetima, imate razlog za kupce i jasan CTA, preostao je samo odabir medija. Pritom se možete odlučiti za billboarde na prometnicama koje vode prema konkurenciji ili prometnim ulicama u blizini, a opcija su uvijek i Hodajuće reklame – lokacijski fleksibilan medij koji može prošetati doslovno ispred nosa konkurencije, zahvatiti sve pristupne točke ovisno o frekvenciji prolaznika, više poslovnica odjednom ili poslovnice nekoliko konkurentskih brendova.

A što ako ugledate konkurentsku Hodajuću reklamu ili billboard u Vašoj blizini? Umjesto da si kažete samo ”vidi ovog gdje je stavio oglas”, zapitajte se radije ”što mogu promijeniti da kupci ipak odluče nastaviti ići kod nas?” Sretno!