Za 38% vlasnika restorana, povećanje lojalnosti gostiju primarni je digitalni objektiv u poslovanju, i to s dobrim razlogom.  Čak 45% gostiju odabrat će restoran ako pripadaju loyalty programu tog restorana.  Isto vrijedi i za kafiće, a popularni lanac Starbucks ima čak 13 milijuna aktivnih korisnika u loyalty programu i iz godine u godinu ostvaruje milijunski rast baze lojalnih kupaca. Razlog je jednostavan – loyalty program izaziva osjećaj poznatosti i bliskosti, a kad se uspoređuju dva slična objekta, gosti će radije izabrati onaj s loyalty programom jer znaju da će jednom u budućnosti biti nagrađeni za svoj posjet.

Osim što se povećava vjerojatnost da će posjetiti objekt, lojalni kupci troše 67% više od novih kupaca! Ujedno se povećava i vjerojatnost da će dovesti još nekoga u program za 73%, a samim time i u kafić, čime se proširuje i poslovanje. Loyalty programi u digitalnom obliku izrazito su korisni i za praćenje statistika o ponašanju gostiju – kad najčešće dolaze, kakve narudžbe najčešće uzimaju i slične podatke koji Vam mogu pomoći u kreiranju personaliziranih ponuda i notifikacija gostima kako bi ih privukli u pravom trenutku!

Greške kod loyalty programa

Naravno, nisu svi loyalty programi jednako učinkoviti, a ono što je potrebno izbjeći je da je gostima veći napor sudjelovanja od prednosti koje sudjelovanjem dobivaju. To je najčešće slučaj kad je program prestrog, odnosno bodovi se skupljaju presporo ili postoji strog minimalni limit koji je potrebno potrošiti da bi se ostvarile pogodnosti. Nadalje, jednaka stvar može se dogoditi ako su nagrade preograničene – npr. ako je loyalty nagrada samo besplatan kolač uz kavu, gubite cijeli dio publike koji se hrani zdravije, ne smije konzumirati gluten ili čak ne voli kavu nego kod vas naručuje sok.

Još jedna greška je nekonzistentnost programa – prečesto mijenjanje uvjeta, nagrada i limita može frustrirati goste koji su slikovito rečeno već šutnuli loptu, a vi im pomaknete gol ulijevo. Povremene promjene su dobre, ali pazite da gosti koji su na putu do neke nagrade pritom ne ispaštaju. Konačno, jedna od grešaka je i nedovoljna komunikacija s gostima i oglašavanje loyalty programa.

Najvažniji dio kod loyalty programa je prikupiti dovoljan broj članova odmah na samom početku – na taj način ubrzat će se i organski rast na temelju preporuka. Stoga je preporučljivo odmah pokrenuti veliku kampanju. Nije dovoljno samo uvesti program i očekivati da će ga gosti samostalno prepoznati, što nas dovodi i do karakteristika dobrog loyalty programa.

Kako napraviti dobar loyalty program

Prvo i osnovno, neka bude jednostavan za korištenje i neka osoblje bude dobro obučeno za provođenje loyalty programa. Zadnja stvar koju želite je da konobari usred najveće gužve ”zaplivaju” jer ne znaju točno kako ukucati kod ili skenirati karticu za narudžbu.

U današnje vrijeme idealno je iskoristiti digitalne kanale za postavljanje loyalty programa jer kupci očekuju beskontaktnu uslugu, jednostavnu aplikaciju i ne žele nositi 100 kartica u novčaniku. Ali ako nemate sredstva za to, i najjednostavnija kartica poslužit će za privlačenje kupaca – čak i najveći brendovi poput McDonaldsa i dan danas koriste fizičke kartice s žigovima uz aplikaciju!

Ali ono što je najvažnije je dobra promocija loyalty programa. Pokrenite digitalnu kampanju, neka u vašem objektu bude jasno naznačen loyalty program putem višestruke komunikacije – plakati, stalci na stolu i verbalna komunikacija od strane konobara.

Uvođenje loyalty programa idealna je prilika i za pokretanje kampanje putem vanjskog oglašavanja, za što su idealan medij i Hodajuće reklame.

Zbog jedinstvene interaktivnosti koju ne posjeduju ostali mediji vanjskog oglašavanja, naši promotori u mogućnosti su objasniti loyalty program prolaznicima tako da nema straha da gosti neće dobro shvatiti prednosti koje mogu ostvariti. Ujedno dobivate i izravan feedback prolaznika na nagradni program u svrhu prilagodbe u ranoj fazi. Promotori mogu dijeliti loyalty kartice u slučaju fizičkog loyalty programa ili izravno registrirati nove goste u aplikaciju u slučaju digitalnog. Moguće je i dijeljenje letaka s QR kodovima, a oni se mogu smjestiti i izravno na plakat, kako bi prolaznici što lakše mogli u susretu s promotorima instalirati aplikaciju.

Osim samih prednosti vezanih za loyalty program, Hodajuće reklame idealan su medij za ugostitelje i zbog mogućnosti davanja direkcijskih uputa, na temelju kojih svakih prolaznik može pronaći put do Vašeg objekta, a na to će ga potaknuti detaljno predstavljanje ponude.