COVID-19 pandemija uvelike je promijenila mnogo životnih navika, pa tako i one potrošačke. Bliže nam se prvi blagdani u ozračju novog normalnog, stoga je korisno pogledati kakva su predviđanja te što se može očekivati po pitanju potrošnje.

Prva promjena u odnosu na prethodne godine je da kupovina kreće još ranije nego prije, vjerojatno jer kupci nastoje izbjeći logističke prepreke koje mogu nastati zbog pandemije a koje mogu utjecati na to da željene artikle ne dobiju na vrijeme. Također, sve više kupaca okreće se online kanalima kupovine stoga je pravo vrijeme za promoviranje web shopa i isticanje sigurne i brze dostave.

Međutim, unatoč porastu online kupovine, važno je imati na umu kako preko 50% kupaca dobiva ideje dok se kreću izvan domova, stoga je vanjsko oglašavanje jedan od važnijih kanala za blagdanske ponude. To je još više istina u novom normalnom, jer najrecentniji podaci pokazuju kako se vanjsko oglašavanje primjećuje 45% više nego prije pandemije, a preko 60% ljudi izlazi iz domova što je više moguće.

Pozitivna informacija za retailere je kako kupci planiraju više uzimati poklone iz maloprodajnih trgovina, jer u uvjetima pandemije više nije jednostavno nekome pokloniti iskustvo, poput putovanja ili ulaznice za koncert ili utakmicu zbog prevelike nesigurnosti. Stoga bi retaileri mogli ostvariti porast prodaje od čak 12% koliko je proteklih godina otpadalo na iskustvene božićne poklone.

Ove godine ljudi manje planiraju ekstravagantne Božićne proslave, a više planiraju provesti Božić u krugu obitelji. Ipak, kad je riječ o samoj potrošnji, unatoč pandemiji ne očekuje se veliki pad blagdanske potrošnje. Posljednja istraživanja pokazuju kako 68% ljudi planira potrošiti jednako na hranu ovih blagdana, a 62% na poklone. Unatoč financijskoj nesigurnosti, vjerojatno je razlog tome da su ljudi manje u mogućnosti trošiti na ostale (iskustvene) sadržaje pa im blagdani predstavljaju period u koji će uložiti više.

Zaključno gledano, ni pandemija ne može pokvariti blagdanski duh, a potrošačke navike doživjet će više kvalitativne nego kvantitativne promjene.

Izvori:
CNBC 1 | 2
The Harris Poll
BubbleOutdoor