Bliži nam se još jedan Black Friday koji je svake godine glavni promotivni period u godini. Američka shopping ludnica postala je globalni fenomen unatoč tome što se Dan zahvalnosti u drugim zemljama ne slavi. Ove godine, Black Friday ima potencijal biti veći nego ikad, a ovo su razlozi za to.

Trajat će duže, ali kupci su spremni

Da je ovaj članak clickbait, naslov bi zasigurno bio: ‘’Prodaja na Crni petak će pasti! Saznajte zašto’’ – da bi se u članku zaključilo kako je prošle godine uistinu došlo do pada prodaje na sam crni petak, ali je potrošnja kroz cijeli studeni bila znatno viša u odnosu na prethodne godine.

Ovaj efekt je iz jednostavnog razloga što se period popusta produžuje. Prošle godine već smo imali priliku vidjeti Black Week i Black Month, a neki retaileri započeli su s popustima već početkom listopada. Ove godine očekuje se nastavak takvog trenda, ali kupci će ovaj put biti spremniji. Prošle godine, bilo je onih koji su duže vrijeme čekali jer su očekivali bolje popuste približavanjem Black Fridayu, ali to se u većini slučajeva nije dogodilo. Stoga se ove sezone očekuje veći broj kupaca koji će povući okidač na dobre akcije na samom početku promotivnog perioda.

Povratak na ‘’staro normalno’’

Ova godina je nakon pandemije vrlo vjerojatno prvi pravi povratak na staro normalno. To je vidljivo i po rezultatima turističke sezone u kojoj je ostvareno čak 97% noćenja u odnosu na rekordnu 2019. godinu, a lockdown više nije ni na pameti nikome.

Samim time, ljudi su skloniji družiti se, a to znači i povratak velikih blagdanskih obiteljskih okupljanja. To će ujedno dovesti do većih budžeta za hranu, ali i poklone, zbog čega se očekuje da još više ljudi sudjeluje u ovogodišnjem Black Fridayu.

Osim više trošenja, očekuje se i povratak kupaca u fizičke trgovine ispred kojih nije bilo neuobičajeno vidjeti duge redove za vrijeme Black Fridaya prijašnjih godina, a samim time porasti će i učinkovitost vanjskog oglašavanja koje zahvaća prolaznike u neposrednoj blizini trgovina. Hodajuće reklame su zbog svoje lokacijske fleksibilnosti idealan medij koji je u mogućnosti istaknuti vaš brend dok su kupci bombardirani akcijskim ponudama čitave konkurencije.

Popusti su važniji nego ikad

Nažalost, treći razlog zbog kojeg očekujemo bolji Black Friday nije razlog za slavlje. Ekonomska kriza polako se počinje sve više osjećati. Povećanje cijena energenata dovelo je i do skupljih namirnica, a plaće nažalost obično ne prate isti trend.

Zbog toga ljudi postaju sve štedljiviji i pomnije planiraju kupovine, a to će se zasigurno odraziti i na njihovo ponašanje ovog studenog. Konkretno, kupci će ove godine imati oči širom otvorene za razne popuste, a Black Friday kao najpopularniji period popusta u godini sigurno je već na umu mnogima koji nastoje uštediti u predviđanju produbljivanja krize.

Dobar tajming

Konačno, dolazimo i do posljednjeg razloga zbog kojeg se očekuje dobar Black Friday ove godine (barem u Europi), a to je – dobar tajming. Možda zvuči čudno jer Black Friday je svake godine u isto vrijeme, ali ove godine jedna je važna razlika – imamo prvo zimsko Svjetsko prvenstvo u nogometu!

Osim što Black Friday pada na sam početak Adventa kao i svake godine (što ove godine nije zanemarivo jer se uslijed popuštanja pandemije očekuje i znatno bolji Advent), pada i neposredno uoči Svjetskog prvenstva u Katru, prvog u ovakvom terminu. Znamo na temelju prijašnjih velikih prvenstava da su ona uvijek poticajna za potrošnju, pa kad se kombiniraju s Black Friday popustima, predviđamo da bi se ove godine mogao tražiti televizor na popustu više.

Istaknite se nad konkurencijom

Iz svega navedenog, teško da ove godine Black Friday može podbaciti, a vjerujemo da slična predviđanja imate i sami. U ovakvoj prilici, nitko neće propustiti priliku za oglašavanje, ali to može dovesti do bombardiranja kupaca raznim ponudama koje se s vremenom počinju nesvjesno filtrirati zbog zamora. Ove godine, odlučite se na drugačije oglašavanje kako bi razbili monotoniju i istaknuli se od konkurencije.

Hodajuće reklame jedini su potpuno interaktivan OOH medij s fleksibilnim zakupom koji je idealan za kratkotrajne promotivne periode. Aktivirajte kampanju na najfrekventnijim lokacijama i izravno stupite u interakciju s potencijalnim kupcima kako ne bi propustili ni jednu vašu akciju.