Bliži nam se i EURO 2020, iako smo već na polovici 2021. Godine. Pandemija koronavirusa poremetila je planove, ali ove godine više nema odgoda i vrijeme je za novo veliko natjecanje i jedan od dva najveća sportska događaja uz OI u Tokyu. Ipak, iako to možda nije na papiru, za hrvatsku publiku ovo će ipak biti najveće događanje, kao što smo vidjeli prije 3 godine za vrijeme Svjetskog prvenstva.

Tako je primjerice utakmica polufinala između Hrvatske i Engleske imala rekordnu gledanost u Hrvatskoj s više od 2 milijuna gledatelja ispred TV ekrana u svojim domovima. Ove godine u prvoj utakmici grupne faze susrećemo se upravo s Engleskom pa se još jednom očekuje i izrazito visoka gledanost bez obzira na manji rezultatski značaj ove utakmice.

Što se gledanosti tiče, istraživanja pokazuju kako je interes za gledanje izrazito visok, odnosno da 73% odraslih građana namjerava gledati barem neke utakmice, a to se posebice odnosi na utakmice hrvatske reprezentacije koju će od navedenih 73% isključivo pratiti 19%. Očekivano, više će gledati mlađi dio populacije i muškarci, za koje je veća vjerojatnost da će nastaviti pratiti prvenstvo i ako Hrvatska ispadne.

Kad je riječ o oglašavanju, ove godine posebno bi moglo biti učinkovito vanjsko oglašavanje jer će velik dio navijača ipak ostati unutar zemlje zbog epidemiološke situacije, ali neće propustiti priliku da utakmicu pogleda u društvu, najvjerojatnije na terasama kafića, a posebice ako bude organizirano gledanje u većim gradovima. Stoga se očekuje da će ulice gradova biti crveno-bijele i da outdoor kampanje mogu imati izvrstan učinak.

A zašto uopće oglašavati? Iz jednostavnog razloga što prema grubim procjenama za vrijeme nogometnog prvenstva maloprodaja raste za 10%, što se očekuje i na ovom prvenstvu, a povećanu aktivnost očekuje se da će imati i kafići. U prilog tome govori i podatak da su Hrvati za vrijeme trajanja prošlog Svjetskog prvenstva potrošili više nego za Božić!

Što se kategorija tiče, neke kategorije izravno će biti potaknute prvenstvom, poput kupovine navijačkih rekvizita, novog televizora (8%), ali i novih TV paketa i kanala, dok će 7% potrošača kupiti dres reprezentacije. Ipak, najveći pobjednici bit će u FMCG sektoru, naročito u kategorijama piva kojeg konzumira 52% gledatelja i gaziranih sokova koje su izbor pića za 36% gledatelja. Što se hrane tiče, očekuje se znatan porast prodaje grickalica, ali navijači se često odlučuju i za pizzu i roštilj, a zaslade se čokoladom, pa se očekuje rast svih navedenih kategorija uz nekolicinu drugih.

Jasno je stoga da je riječ o jedinstvenoj i idealnoj prilici za oglašavanje, naročito OOH tipa, koje predstavlja idealan način zahvaćanja velikog broja navijača, naročito na one datume kad igra hrvatska reprezentacija.

U FMCG i retail sektoru očekuju se velike utakmice onog tržišnog, a ne sportskog tipa, pa svakako nemojte dopustiti da ostanete u svom šesnaestercu i pobrinite se da ovog prvenstva budete vidljivi.