Bližimo se kraju 2020. godine, za koju mnogi zasigurno čekaju da završi. Pandemija koronavirusa za većinu zemalja prvog svijeta učinila je ovu godinu jednom od najgorih u modernoj povijesti. Ljudi se polako navikavaju na novo normalno, a od nove godine samo žele povratak na ono staro normalno (u mjeri u kojoj je to moguće) i konačnu pobjedu nad pandemijom. U takvom naletu optimizma i nadanja, kao i svake godine očekuje se velik broj novogodišnjih odluka. Novogodišnje odluke zapravo su psihološki fenomen novih početaka, ali na godišnjoj razini. Koliko smo puta sami sebi rekli da krećemo nešto od ponedjeljka iako je možda korisnije krenuti odmah sutra, ali vanjske vremenske granice mogu djelovati pozitivno na motivaciju. Novogodišnje odluke često su neodvojive od određenih komercijalnih sadržaja, što znači da je period prije Nove godine idealan za oglašavanje usklađeno s novogodišnjim odlukama. Važno je stoga obratiti pažnju na to koje su najčešće novogodišnje odluke i kakvo oglašavanje može najviše djelovati na kupce u ovom periodu.

Novogodišnja odluka #1 – Živjet ću zdravije!

Uzmimo u obzir da je preko 60% stanovništva u određenoj mjeri nezadovoljno svojim tijelom i odmah postaje jasno zašto je ovo jedna od najčešćih novogodišnjih odluka. Kad je riječ o potrošnji, odražava se na dva načina – kroz porast kupovine zdravih namirnica i fitness opreme te povećan broj upisa u teretane. Stoga je Božićni period i period neposredno nakon nove godine idealan za oglašavanje takvih sadržaja, a isticanjem podrške kupcima u novogodišnjim odlukama kroz oglašavanje može se dodatno privući pažnja.

Novogodišnja odluka #2 – Živjet ću uzbudljivije!

Dok neki žele dovesti svoje tijelo u red, drugi osjećaju kao da propuštaju brojne prilike u životu i namjeravat će ”iskoristiti svaki dan” u novoj godini. Ovakve kupce mogu privući putovanja ili zabavni, pa čak i adrenalinski sadržaji koji su zbog perioda u kojem se donosi odluka često zimski – skijanje, snowboarding, klizanje popularne su opcije kod ovakvih odluka. Naročito u ovom periodu kad su koncerti i ostale zabavne aktivnosti stavljene po strani, potencijal je veći nego ikad za oglašavanje različitih destinacija i sadržaja koji se mogu prakticirati na siguran način, a unijet će toliko traženo uzbuđenje u novu godinu.

Novogodišnja odluka #3 – Naučit ću nešto novo!

Vratimo se ponovno na poboljšanje samih sebe koje ne mora uvijek biti tjelesno, može biti i intelektualno. Stoga je jedna od najčešćih odluka naučiti nešto novo ili podignuti na neki način razinu obrazovanja. Iz tog razloga, mnogo ljudi odlučuje se na upisivanje tečajeva, bilo da je riječ o vještinama ili novim jezicima. S obzirom na trenutnu situaciju, izvrsna je opcija oglašavanje sve popularnijih online tečajeva ili aplikacija. Neka vaš tečaj bude prva stvar ljudima na umu kad se odluče naučiti nešto novo.

Novogodišnja odluka #4 – Naći ću bolji posao!

Nova godina, novi početak, novi posao? Za mnoge je odgovor veliko DA! Oglasnici za poslove kroz analizu prometa dobro su upoznati s fenomenom novog početka na tjednoj i mjesečnoj bazi, a on se događa i na godišnjoj razini. Uz fenomen novog početka, godišnji odmori za blagdane (ili nedostatak istog) često nude priliku za odmak i analizu trenutnog radnog mjesta i procjenu zadovoljstva. U siječnju broj prijava na poslove raste za 22% stoga je riječ o idealnom trenutku za oglašavanje otvorenih pozicija ili oglasnika za poslove, jer nagli porast motivacije znači i otvorenost za nove metode traženja poslova. Pritom se savjetuje oglašavanje što kasnije u prosincu i početkom siječnja jer je pred blagdane potražnja za poslovima najmanja pa će i reakcije na oglase biti znatno niže.

Novogodišnja odluka #5 – Bit ću štedljiviji!

Konačno, kraj godine mnogima je prilika za osvrt na financijsku situaciju tijekom godine, a ovogodišnja kriza izazvana pandemijom dodatno je potaknula razmišljanje o financijama. Stoga je siječanj između ostalog izvrstan mjesec za oglašavanje akcija, naročito s obzirom na to da se zakup medija može napraviti po znatno nižim cijenama u odnosu na blagdansku ludnicu u prosincu.

Iako se siječanj često smatra sporim ili depresivnim mjesecom, novogodišnje odluke ipak dižu razinu motivacije i optimizma kod kupaca, a usklađivanjem oglašavanja s najčešćim novogodišnjim odlukama i dobrim iskorištavanjem medijskog prostora u ovom periodu mogu se ostvariti izraziti rezultati.