Ovih dana smo svjedoci kako se korona virus nezaustavljivo širi i usprkos svim mjerama zaštite, ovoga trenutka na globalnoj razini je potvrđeno 40.000 umrlih. Zdravstveni sustav je u nekim zemljama proglasio kapitulaciju, uvedene su mjere izolacije i karantene, a gospodarstva zbog toga trpe ogromnu štetu. Još uvijek nažalost nitko ne zna kakav će biti ishod ovoga svega i u kojim će točno razmjerima biti posljedice ove krize. Svjedoci smo da se samo u SAD-u u proteklom tjednu preko 3 milijuna ljudi prijavilo “na burzu”.

Unatoč svemu, gospodarstvo se i dalje mora kretati koliko može. Poduzetnici moraju plaćati još uvijek većinu svojih obaveza i u ovim teškim vremenima moraju uprihoditi. A što je onda s oglašavanjem? Ako i dalje rade, trebaju li tvrtke oglašavati svoje proizvode i usluge tijekom korona virusa? Donosimo nekoliko savjeta za oglašavanje tijekom korona virusa.

Prilagođavanje komunikacije

Nije potrebno previše spominjati da je sada ključno prilagoditi komunikaciju. Ljudi su u izolaciji, imaju osjećaj nesigurnosti i straha, dakle ovo je vrijeme kada treba pokazati da smo društveno odgovorni i da imamo empatiju za događaje. Ne zaboravimo da je Zagreb pretrpio dodatnu izvanrednu krizu s potresom. Neki su ljudi ostali bez domova. Potpuno bezumno i bezosjećajno bi bilo potpuno zanemariti društveno stanje i nastaviti s komunikacijom kakvu smo planirali prije. Neki su se već prilagodili, a posebno se to odnosi i na digitalne alate.

Komunikacija kakvu treba izbjegavati

Nije vrijeme za oportunizam

Ovo nije vrijeme gdje ćete komunicirati prodajne akcije s odličnim cijenama. Ako sektor poslovanja kojim se bavite posebno profitira iz ove situacije, nije preporučljivo dizati cijenu kako bi riješili problem zaliha jer će potrošači to doživjeti negativno. U toj situaciji trebalo bi se okrenuti više na same korisnike proizvoda. U slučaju nemogućnosti isporuke dovoljnih količina potrebno je to jasno i na vrijeme komunicirati. Također, potrebno je stalno pratiti tijek događaja. Sada su možda ljudi u panici i kupuju samo osnovne namirnice, ali nakon nekog vremena ako ne nastupe teže ekonomske posljedice, možemo očekivati promjene u kupovini i narudžbe i ostalih proizvoda putem web shopa.

Odlična podrška telekomunikacijske tvrtke kada je najviše potrebno

Acta, non verba

Sada je odlično vrijeme za djelovanje. Svatko se treba zapitati na koji način sada može pomoći zajednici. Društveno odgovorni projekti su sada izuzetno potrebni i potrebno je resurse usmjeriti u njih. Ovo se očekuje posebno od većih tvrtki. Može li se pomoći možda lokalnoj sredini u kojoj poslujete? Svjedoci smo dobrih inicijativa u pojedinim retail sektorima po pitanja povećanog otkupa domaćih proizvoda od lokalnih proizvođača. Ako imate proizvod ili uslugu koja može pomoći ljudima u ovim vremenima – pomognite.

Raspodijeliti budžet za oglašavanje i priprema za razdoblje nakon korone virusa

S obzirom na zabrane i nemogućnost kretanja, konzumacija medija se prebacila na TV i online. U skladu s time potrebno je odgoditi neke OOH kampanje koje smo možda trebali aktivirati u ovome razdoblju. Isto tako, potrebno je biti spreman već sada i na zakup OOH medija za razdoblje kada bi mogli pretpostaviti da se situacija stabilizira.

Ljudi će biti presretni kada će se moći slobodno kretati i kada se ukinu zabrane. To će biti trenuci velike euforije. Ljudi će po prvi puta nakon dužeg razdoblja otići u teretanu, restoran, kafić ili prošetati centrom najdražeg grada. Potrebno je već sada kreirati strategiju za to razdoblje.

Click & Collect – Brzo i pravovremeno okretanje digitalnim kanalima u Pevexu

Novi način komunikacije, ali i poslovanja

Ne možemo očekivati da će nakon vraćanja u normalu po pitanju slobodnog kretanja sve biti isto. Potrebno je stalno pratiti razvoj događaja i u skladu s time primjereno reagirati. Reagirati u načinu komunikacije, a za neke tvrtke možda i u cijelom poslovanju. Razvoj novih proizvoda i usluga je također opcija.

Da, oglašavanje je potrebno. Ne treba ga prekidati, ali je potrebno pametno prilagoditi komunikaciju novonastaloj situaciji. Potrebno je na kraju shvatiti da je kriza ujedno i prilika da razmotrimo svoje poslovanje i izbrusimo možda one dijelove koji su do sada ostali zapušteni. Prvenstveno, prebacivanje na online kanale je daleko najbitnije. I na kraju, ne dopustite da vrijeme ostane korak ispred vas – djelujte odmah.