Protekla 2020. godina bila je godina brojnih izazova, kako za brendove, tako i za oglašivače. Iako su svi jedva čekali da završi, trenutno je 2021. godina krenula u istom, tmurnom tonu uzrokovanom ”lockdownom” i nesretnim događajima koji su pogodili Hrvatsku. Međutim, cijepljenje je krenulo, a brojke novozaraženih sve su pozitivnije pa ima razloga za optimizam. Što nas dakle čeka u 2021. godini?

Ponovni izlazak

Ako se ovakav trend nastavi, uskoro nas očekuje i popuštanje mjera i podizanje ”lockdowna”. Iako nismo mogli izravno predviđati rezultate prvog ”lockdowna”, sad već imamo više podataka na temelju kojih možemo raditi predviđanja na temelju reakcije kupaca nakon popuštanja prvih mjera. Ono što se dogodilo tada, a što se ponovno očekuje, je nagli izlazak ljudi na ulice, posjećivanje ugostiteljskih objekata, uključivanje u sportske aktivnosti, ukratko sve ono što im je do tada bilo uskraćeno.

Nakon prvog lockdown-a, zbog povećanog vremena provedenog u izolaciji pred ekranima, ljudi su doživjeli digitalni ”burn out”, pa je u nedavnom istraživanju 68% njih izrazilo kako provode previše vremena pred ekranima, a većina ih je imala namjeru smanjiti to. Istovremeno je naglo porasla preferencija za provođenjem vremena izvan doma (65%), naročito za lokalno kretanje poput šetnji po kvartovima (71%) i posjećivanja parkova (58%), a uz to je 45% više kupaca počelo više primjećivati vanjsko oglašavanje.

Što sve to znači za brendove i oglašivače?

Izlazak iz lockdowna, baš kao i ovaj ulazak u njega, može se dogoditi iznenada, a kad se dogodi, potrebno je već na vrijeme biti spreman. Istraživanja su pokazala kako je nakon prvog lockdowna više ljudi isprobavalo nove brendove, a s obzirom na nagli izlazak na ulice, povratak starim navikama putovanja i korištenja javnog prijevoza, te porast u uočavanju vanjskog oglašavanja, 2021. se očekuje kao idealan period za pojačano OOH oglašavanje.

Teren je potrebno već sad pripremiti i pravilno raspodijeliti marketinške budžete kako bi se pripremili na nagli porast potražnje i potrebe za oglašavanjem, a i oglašivači moraju biti spremni i uložiti u novi inventar kako bi se uspješno zadovoljile potrebe klijenata. Mi smo u Hodajućim reklamama pripremili teren za sve što nas može očekivati u 2021. godini, proširili smo se na 16 podružnica i uveli mjerenje i analitiku uz svaku kampanju te osigurali dovoljan asortiman reklama za nagli očekivani porast. Pripremite se i vi na vrijeme i osigurajte budžet za povratak na staro – takva prilika ne smije se propustiti.