Ove godine turistička sezona je na korak od rekorda, uz izvrsne rezultate u sezoni koji su dosezali i preko 90% rekordne 2019. godine i dobre rezultate u posezoni, ukupni prihodi iz turizma su na preko 80% u odnosu na 2019., a višestruko veći nego u odnosu na pandemijsku 2020. Što nas onda čeka u 2022. godini?

Planovi za putovanja

U 2022. godini očekuje se mentalitet ”najboljih putovanja svih vremena”. Većina putnika u istraživanjima navodi kako planiraju napraviti jedno veliko putovanje (ili više njih) u kojem će fokus biti na kvalitetu – boravak će biti produžen, većeg standarda, istražit će se nove lokacije, trošit će se više i općenito će se upijati svaka lokacija do maksimuma. Ovakav mentalitet proizvod je toga da se nastoji kompenzirati izostanak putovanja ili povećana opreznost u prethodnim periodima.

Velika anketa Bookinga potvrđuje sve navedeno. Ljudi uistinu planiraju putovati više nego prije u 2022. Godini. Jedan od glavnih razloga je putovanje kao oblik brige za mentalno zdravlje, zbog čega će prednost imati lokacije bogate prirodnim ljepotama poput Hrvatske.

Cjelogodišnji turizam

Ovogodišnja posezona šalje važnu poruku – Hrvatska se sve više percipira kao cjelogodišnja destinacija. U tom smjeru razmišlja i ministarstvo koje će nastojati osnažiti takvu percepciju Hrvatske, stoga će se proširiti i potencijal za turizam na veći period u godini. Dodajmo na to i podatak da je domaći turizam u porastu i jasno je kako će mjeseci poput travnja ili listopada 2022. godine biti važniji nego ikad po pitanju promocije turističkih sadržaja.

Najbolji periodi za oglašavanje

Najbolji periodi za oglašavanje turističkih destinacija ovisit će o tome targetira li se domaća ili strana publika. Kod privlačenja domaćih turista, ključna će biti aktivacija kampanja neposredno prije najvažnijih perioda, odnosno početkom travnja, u svibnju, te u listopadu za vrijeme Mjeseca hrvatskog turizma i studenom uoči Adventa i novogodišnjih planova.

Kad je riječ o stranim turistima, osim oglašavanjem na drugim tržištima na kojima su dostupne Hodajuće reklame poput Slovenije, fokus će biti na oglašavanje ljeti kad se očekuje izrazito visok priljev turista. Ljeti će podjednako učinkovito biti i oglašavanje sadržaja u neposrednoj blizini zbog već spomenute namjere turista da maksimalno iskoriste svoj odmor, ali i destinacija koje se mogu posjetiti u drugom periodu u godini. Osim ljeta, Advent privlači visok broj putnika iz drugih zemalja pa je aktivacija kampanje na Adventu uvijek siguran način privlačenja novih posjetitelja.