Bliži nam se ljeto koje u Hrvatskoj uvijek ima veliki značaj. Ulice gradova i plaže na obali preplave turisti i započinje period najveće ekonomske aktivnosti u Hrvatskoj unutar godine. Međutim, pandemija koja je u Hrvatskoj započela 2020. godine drastično je promijenila sliku ljeta, barem u prvoj sezoni. Ipak, na temelju prošlogodišnje sezone i nekih drugih pokazatelja, prije nadolazeže sezone 2022. ne možemo ne biti optimistični.

Hrvatski turizam ponovno je u usponu

Nakon pandemijske 2020. svi su nestrpljivo čekali ishod prošlogodišnje sezone, a sad kad konačno imamo sve podatke iz predsezone, sezone i posezone, razlozi za optimizam su očiti. U Hrvatskoj je ostvareno 13.8 milijuna dolazaka i 84.1 milijuna noćenja. U usporedbi s godinom prije, govorimo o čak 77% više dolazaka i 55% više noćenja, a to je ujedno samo 2,4% manje nego 2017. Ako se trend rasta nastavi, ova godina mogla bi se izjednačiti s rekordnom 2019. ili ju čak i nadmašiti.

Novi rekordi

Osim izrazitog porasta u odnosu na prethodnu godinu, prošle sezone oboren je i rekord u veličini koja je cilj svake turističke politike – prosječan broj boravaka je prvi put u turističkoj povijesti premašio šest noćenja po turistu. Točnije, prosječan broj noćenja iznosio je 6,7 što znači da se turisti u prosjeku zadržavaju i po 7 dana u Hrvatskoj. To je ujedno dobra vijest i za oglašavanje, jer možete biti sigurniji da turisti koji vide reklamnu poruku imaju dovoljno vremena da naprave i konverziju!

Ublažavanje mjera

Već sad vidimo popuštanje brojnih epidemioloških mjera koje mogu biti prepreka uspješnoj sezoni. Na javnim događanjima na otvorenom povećao se broj ljudi (neograničen ako svi imaju covid-potvrde!), a manifestacije mogu trajati i do 2:00, u skladu s čim se produžilo i radno vrijeme ugostiteljskih objekata u dugo očekivanoj izmjeni. Sajmovi i ostali turistički događaji na otvorenom također se mogu provoditi bez maski, a u zatvorenom prostoru od sada je moguće i bez potvrda.

Sve ovo u kombinaciji razlog je za veliki optimizam oko nadolazeće sezone za koju se već sada može očekivati da će biti jednako uspješna ili uspješnija od prošle. Samim time, ljeto je ponovno top period za oglašavanje u Hrvatskoj!