Uskrs je zadržao svoju pučku tradiciju i nema reputaciju komercijaliziranog praznika kao Božić. Manje je praznik darivanja, a više obiteljskog okupljanja i uživanja u jelu i piću. Ali u posljednje vrijeme sve više se približava Božiću po kupovini, počevši od naravno obilnih uskršnjih košarica, preko dekoracija, pa čak i darivanja, prvenstveno djeci, ali i između odraslih.

Čega ste se vi odrekli?

Uskrs dolazi nakon dugog perioda Korizme od 40 dana tijekom kojeg se mnogi odriču nekih tjelesnih užitaka, poput slatkog. Upravo zato, Uskrs je period obilnog uživanja u raznoj hrani. Počevši od šunke koje se pojede otprilike 1.600 tona, ili jaja kojih se u periodu Uskrsa kupi otprilike 70 milijuna u Hrvatskoj!

Osim obilnog obiteljskog ručka, Uskrs je poznat i po konzumiranju životinja u čokoladnom obliku, točnije zečeva, ali i ostalih čokoladnih poslastica (a ne zaboravimo ni slasne domaće kolače). Prema nekim podacima, 9/10 potrošača kupit će čokolade za Uskrs. Naravno, velik dio slatkiša pojest će i djeca, a trend je da ih se sve češće obraduje i nekim poklonom, slično kao i za Božić.

Slobodni dani

Fokusiranjem samo na Uskrs kao blagdan može nam promaknuti činjenica da je zapravo riječ o produženom vikendu koji ljudi mogu iskoristiti i za ostale stvari. Tako istraživanja pokazuju da 48% planira ići u shopping kako bi iskoristili uskršnje akcije, a 42% će iskoristiti to da kupe djeci proljetnu odjeću. To je naročito relevantno ove godine kad Uskrs pada relativno rano, nedugo nakon početka proljeća, a ne krajem travnja. Također, otprilike četvrtina populacije koristi ovu priliku i za putovanja, stoga je i turistički aspekt dana oko Uskrsa prepun potencijala.

Uskršnje oglašavanje

Iz svega navedenog proizlazi da je Uskrs, iako je manje komercijalan od Božića, itekako pogodan za oglašavanje. Najviše će od oglašavanja profitirati prehrambeni retaileri, podjednako i veliki lanci koji nude sve na jednom mjestu, ali zbog važnosti uskršnjih obroka i manji proizvođači i prodavači poput lokalnih mesnica koji možda mogu ponuditi veću kvalitetu – ili ih barem tako kupci percipiraju. Ali s obzirom na značajnost Uskrsa za širok dio populacije, bilo koji brend može se istaknuti kvalitetnim uskršnjim oglašavanjem i na zanimljiv način angažirati potencijalne kupce kreativnim oglašavanjem.

Kad je riječ o dizajnu, Uskrs ima svoju prepoznatljivu tematiku koju ljudi rado viđaju u oglašavanju. Osvojite srca publike sa šarenim vizualima, pisanicama i simpatičnim zečevima. S obzirom na kratko trajanje uskršnjih akcija, za oglašavanje je najpogodniji medij koji pruža velik broj impresija u kratkom vremenskom roku i može zahvatiti lokacije najrelevantnije za Vašu ciljanu publiku. Mesnice Ravlić za tu svrhu iskoristile su Hodajuće reklame uz veliki uspjeh.