Vanjsko oglašavanje jedini je tradicionalni medij koji još uvijek bilježi porast i iz dobrog razloga – to je jedini tradicionalni medij koji još uvijek pruža ogroman doseg. Ipak, i vanjsko oglašavanja također doživljava promjene posljednjih godina uz sve veći naglasak na podatke i mjerljivost, ali jedna strategija ostala je gotovo nepromijenjena i jednako učinkovita, a to je lokalno oglašavanje.

Učinkovitost lokalnog oglašavanja

Korištenje neposredne blizine u vanjskom oglašavanju znači da se kupce često zahvaća u posljednjem trenutku prije kupnje. Generalno gledano, oglašavanje ima najveći efekt kad zahvati kupce u roku od tjedan dana od kupnje, a što recentnije – to bolje, u čemu vanjsko oglašavanje idealno uspijeva. Točnije, podaci iz istraživanja OAAA pokazuju da vanjsko oglašavanje zahvati 57% kupaca u sat vremena neposredno prije posjete trgovinama i restoranima, a Nielsen studija daje dodatnu potvrdu učinkovitosti takvog zahvaćanja jer 20% kupaca koji uoče reklamu odmah posjete trgovinu ili restoran, a 74% njih odmah obavi i kupovinu. Kako ne bi sve ostalo samo na posjetima, odvojeno istraživanje pokazalo je i izravne učinke na prodaju, pa se prodaja u poslovnici najbližoj OOH oglašavanju povećava za 11%.

Covid-19 efekt

Iako već i ove brojke zvuče dobro, danas situacija još više pogoduje lokalnom oglašavanju. Zbog pandemije sve više ljudi se prebacilo na rad od kuće što je dovelo do velikih promjena u rutama kretanja, a samim time i u navikama kupovanja. Možete zamisliti osobu koja je donedavno radila u uredu od 9-17, a onda na putu s posla svrati u omiljenu trgovinu na putu do stana i obavi kupovinu. Međutim, s obzirom na to da više ne ide u ured, ta osoba je krenula kupovati u kvartovskoj trgovini zbog čega ju je lakše zahvatiti lokalnim oglašavanjem.

Google mobility report o obrascima kretanja stanovništva u Hrvatskoj potvrđuje ovu tezu, pa je tako prema najrecentnijim podacima trenutno kretanje po stanicama javnog prijevoza u padu za 25%, radna mjesta posjećuje 19% manje ljudi od prijašnjeg prosjeka, dok je promet u stambenim područjima u porastu od 5%. Uz to, i nedavni Harris Poll pokazuje kako 40% ljudi više pješači, a 27% više biciklira te je čak 71% zainteresirano za šetnje po kvartu.

Podrška lokalnom

Osim navika kretanja, pandemija je dovela i do porasta osjećaja zajednice koji se odrazio i na navike kupovanje. Točnije, 52% kupaca obraća pažnju na porijeklo proizvoda, a ono što je još važnije je da raste i podrška lokalnim trgovinama koje podržava ogromnih 69% kupaca. U takvim uvjetima, idealna je prilika za oglašavanje lokalnih trgovina u hiperlokalnom okruženju jer je potencijal za doseći nove kupce koji će rado podržati takvu trgovinu.

Ako ste u potrazi za idealnim medijem za lokalno targetiranje, ne možete pogriješiti s vanjskim oglašavanjem. Hodajuće reklame nude potpunu fleksibilnost oglašavanja te zahvaćaju najbolje rute u krugu poslovnice i u realnom vremenu se prilagođavaju frekvenciji prolaznika. Ne morate ovisiti o dostupnim lokacijama za zakup, iskoristite sve prednosti lokalnog oglašavanja i ostvarite izravne rezultate.