Nakon Covid pandemije, unatoč geopolitičkoj i ekonomskoj situaciji današnjice, ljudi su i dalje željni putovanja. A ako je suditi po trenutnim podacima i trendovima koji su se pokazali prošle sezone, bliži nam se najbolja sezona od rekordne 2019. godine.

To znači da nas na ulicama hrvatskih gradova tijekom ljeta očekuje više od 10 milijuna novih potencijalnih kupaca, a samim time značajno se mijenjaju odnosi snaga brendova u tom periodu. Možete biti jedan od najjačih brendova za koji zna više od 3 milijuna Hrvata, ali što je s 10 milijuna novih posjetitelja?

Nije stvar samo u brojčanom povećanju, treba uzeti u obzir i karakteristike kupaca na ljeto koje također idu u prilog važnosti oglašavanja u ovom periodu.

Ljeti svi više troše

Ukratko rečeno, lijepo vrijeme = više smo vani = više trošimo. Iako se svi volimo smatrati racionalnim bićima, sama činjenica da smo više vani i time bliže prilikama za obavljanje kupovine utjecat će na naše potrošačke navike i bit ćemo skloniji više kupovati. Tome u prilog ide i podatak da su ljeti kupci impulzivniji jer su opušteniji pa nisu toliko skloni detaljnom istraživanju prije kupnje. S obzirom na to da je ključ svega što su ljudi više na ulicama, najbolji izbor za zahvaćanje ovih raspoloženih i impulzivnih kupaca je vanjsko oglašavanje, na najfrekventnijim pješačkim lokacijama.

Aktivno se traže proizvodi

Možda iznenađuje činjenica da više putnika preferira shopping od razgledavanja. A broj jedan razlog kupovine kod turista je uzeti nešto što je različito od ponude u vlastitoj državi. Pritom se ističu turisti iz Njemačke, ujedno našeg najjačeg tržišta, kao posebni kulturalni istraživači koji planiraju kupovati proizvode simbolične za destinaciju koju posjećuju ili one po kojima njihova destinacija ima reputaciju.

Važan segment pritom su i prehrambeni proizvodi, jer čak 95% turista izražava želju za jedinstvenim prehrambenim iskustvom prilikom putovanja, a velik je udio onih koji urpavo po tome i biraju destinaciju, prvenstveno u europskim zemljama poput Hrvatske.

Uostalom, ovo je jedna od onih situacija gdje i naša anegdotalna iskustva zasigurno mogu potvrditi sve ove statistike. Samo se prisjetite svog posljednjeg posjeta nekoj stranoj državi. Zasigurno ste se raspitali koje pivo popiti u Češkoj ili pomno odabrali koji francuski ili talijanski sir ćete vratiti u Hrvatsku kao suvenir.

Gdje oglašavati?

Kao što smo već napomenuli ranije u tekstu, teško ćete pogriješiti uz vanjsko oglašavanje ovog ljeta. Ljeto je samo po sebi period kad su ljudi više vani, a to posebno vrijedi za Hrvatsku s obzirom na povećan broj turista koji se nisu došli zatvoriti u apartmane.

Samim time, najbolje lokacije za oglašavanje su zasigurno gradske jezgre i plaže kao neizostavne destinacije svih turista. Za velike nacionalne kampanje najveći i najposjećeniji gradovi na obali poput Dubrovnika, Splita i Zadra uvijek su siguran odabir, ali većina gradova na Jadranu garantirat će rekordne impresije. Upravo zato Hodajuće reklame su idealan odabir zbog dostupnosti na svim top lokacijama, uključujući sve gradske jezgre i gotovo sve plaže, a na kojima su tradicionalno manje dostupni mediji vanjskog oglašavanja.

Kakvu kampanju organizirati?

Osim dostupnosti na najboljim lokacijama za oglašavanje, velika prednost Hodajućih reklama je interaktivnost promocije. Educirani promotori mogu ispričati priču o vašem brendu, dijeliti letke ili izravno proizvode zainteresiranim turistima.

Upravo sampling kampanje najbolji su način za ‘’kupiti’’ turiste da isprobaju baš vaš proizvod i u konačnici obave kupovinu. Ali već i sama vidljivost koja se postiže kampanjom imat će znatan efekt, naročito jer interaktivnost promotora ističe vašu poruku iz mora statičnih reklama kojima su turisti bombardirani na svim lokacijama.

Iskoristite priliku i ove sezone oglašavajte strateški!